27 Temmuz 2008 Pazar

Sürüm Yönetimi

Yazılan program parçalarının , değiştirildikçe oluşan yeni yapısı versiyon kelimesiyle takip ediliyor. Şirketler "Clear Case" gibi ortak paylaşım platformlarına programlarını koyuyorlar. Test aşamasında hata alan programlar kontrol ediliyor ve düzeltilmiş halleri bu sefer farklı bir versiyon numarasıyla tekrar Clear Case'e yükleniyor.Sürüm yönetiminin isminden kaynaklı olarak yaptığı iş bu versiyonları takip etmek gibi algılansa da esasında o kadar da basit değil. Aksine bir o kadar karmaşık. Sürüm yünetimi yapan kişiler kodun her aşamasında yer alıyorlar aslında.Süreç müşteriyi, analizi, tasarımı, kodlamayı, testi ve deploymentı kapsıyor aslında.

Genel olarak Sürüm Yöneticileri :

•IT servislerindeki değişimlere genel bakış sağlar ve teknik/teknik olmayan konuların birlikte yürütülmesini sağlar
•Planning, design, build, scheduling, configuration ve testing yapar
•Software, hardware ve diğer CI lardan sorumludur
•Müşteri beklentilerini karşılanması için kominikasyon sağlar
•DSL(Definitive Software Library) ve DHS(Definitive Hardware Store) kontrol eder bakımını yapar
•Çıkan ürünlerin güvenirliklerini sağlar
•Geri dönüş planlarını yaratır
•Ürünlerin dağıtımı ve kurulumundan sorumludur.
•Kodun okunması , yıllar sonraya taşınması , saklama ve performans standartlarının kotrollerinden sorumludur. Örnek verecek olursak nedir bu standartlar : Ben şirketimde Kodun çalışma performansını düşürmemek için 2 tane iç içe " if " ten fazlasını istemeyebilirim. Paket içinde her procedure 'ün sonunda "handling exception" mekanizması olacaktır diyebilirim ya da yorum satırları olmak zorundadır diyebilirim.

ZORLUKLAR && AVANTAJLAR

1-Kişi kontrol eden görevinde olduğu için tek proses ile tüm yapıyı kavramak ve anlamak zorundadır
2-Kişi DSL ve DHS yapılarının kontrolünü ve bakımını yapabilmesi için bu yapılara hakim olmak zorundadır.
3-Sürüm yönetimi bize "Standartların Oturtulması" gibi bir sonuç sağlar. Bir şirkette yapılacak işlerin standartlara oturtulması çözümleme , geliştirme , test ve bakım işlemlerini kolaylaştırır.
4-Acil çözümlerin süreci delmesi : Tüm bu kontrollerin arasında patronunuz çok daha acil bir iş çıkarabilir ve sizin bunun aciliyetini bile sorgulamaya vaktiniz yoktur =)
5-Kişiler çok miktarda değişimlerle başedebilmeli , servis kalitelerini yüksek tutmalıdırlar.
Yanlış veya izinsiz yazılım kullanımını önlenmesi de sürüm yönetimi kapsmına giriyor.Şirketinizde herhangibir kişi PC ye yaptığı downloadlar üzerinden programlar gelştirebilir ama ileride öngörülemeyecek sorunlarla uğraşmamak adına yasallıklar kontrol edilmelidir.

Hiç yorum yok: